Web Sitesi Açmak İstiyorum; Ama Google'da Nasıl Görünebilirim?
Web sitesi açmak isteyen ya da halihazırda bir web sitesi kullanan herkesin cevabını en çok öğrenmek istediği soruların başında haklı olarak bu soru gelir. Biz bu yazımızda web sitenizi, Google'da arandığında bulunabilecek şekilde işlevsel kullanmanız için neler yapmanız gerektiğini anlatacağız.
Kişisel ya da kurumsal farketmeden artık her firmanın, her hizmetin bir web sitesi olması gerekmektedir. İnternet üzerinde eğer kendinize ait bir alanınız yok ise, tanıtım konusunda eksikleriniz var demektir. Bir web siteniz hiç yoksa; ya da var ama işlevsel kullanamadığınızı düşünüyorsanız aşağıdaki adımları kolaylıkla uygulayabilir, sitenizi daha kullanışlı ve faydalı hale getirebilirsiniz.
Bir web siteniz yok diyelim. Web sitesine sahip olmak için eskiden olduğu gibi zor ve maşakatli süreçler, ciddi maliyetler artık söz konusu değil. Çok pratik bir şekilde web sitenizi oluşturabilirsiniz. Her konuda olduğu gibi elbette bu konuda da titizlikle çalışmanız ve emek vermeniz gerekir.
Her şeyden önce web sitesinin ziyaretçileriniz için yapıldığını unutmayın. Kendi beğeni ve zevklerinizi elbette web sitenizde kullanabilirsiniz; ancak asıl amacınız sitenize giren tüm ziyaretçilerinizin sitenizden maksimum fayda sağlaması için çaba harcamak olacaktır. Her site ziyaretçisinin aslında potansiyel müşteriniz olduğunu unutmayın. Verdiğiniz hizmet içeriği ne ise sitenize giren bir ziyaretçi de o hizmetle ilişkili bilgi almak, aradığına kolay ulaşmak ve bilgi edinmek için beklememek ister.
İçerikleriniz Her Zaman Özgün Olsun
Web sitenizi ziyaret eden bir kullanıcının, alacağı hizmete ya da ürüne ilişkin araştırmayı uzun zamandır yaptığını düşünün. Bu süreçte bir çok web sitesi gezmiş ve bilgi almış olabilir. Ancak ulaştığı tüm bilgilerin basmakalıp ve birbirinden kopyalanmış içerikler olduğunu gördüğünde, araştırma yaptığı diğer yerlerin de birbirinden farklı bir tarafı kalmamış oluyor.
Bilgiler genel geçer ve heryerde aynı olan bilgiler olsa dahi kendi özgün içeriğinizi düzenlemeye özen gösterin. Bir ürünün aynı olabilecek teknik özelliklerini belirttikten sonra muhakkak kendi cümlelerinizle bir açıklama paragrafı oluşturun. Kendinizi müşterinizin yerine koyun ve aslında ürünü kullanırken nelere ihtiyacınız olacağını, merak edeceğiniz detayları belirleyin. Bunların hepsinin cevabını da ieçriğinizde sağlayın.
Özgün içerikler üretmeniz Google gözünde her zaman değerli olmanızı sağlayacaktır. Bu çalışmanızı sürekli hale getirin. 10 gün emek verip tüm içeriklerinizin tamam olduğunu düşünseniz bile, yeni içerikler üretmeye devam edin ve bunu yaparken faydalı bilgileri özgün metinlerle vermeye özen gösterin.
Kullandığınız Web Sitesinin Altyapısının Google'a Uygun Olup Olmadığını Öğrenin
Google'da sitenizin üst sıralara gelebilmesi için Google'ın talep ettiği altyapısal detaylar web sitenizde bulunmalıdır. Bunlar sizden bağımsız ve yazılımınızla ilgili detaylardır. Altyapınız Google'a uygun, güncel teknolojileri barındıran bir yapıya sahip ise bu kısmı hallettiniz demektir.
Neredeyse Tüm Web Sitelerinde Blog Başlığı Görüyorum? Gerçekten Gerekli midir?
Evet. İçeriklerinizi yayınlamanız için oldukça gerekli bir başlıktır. Web sitenizin altyapısal uygunluğundan sonra geldik işin size düşen kısmına: özgün içerikler. Sitenizde ne kadar çok özgün içerik olur ve sektörünüzle bağlantılı kelimeleri ne kadar doygun açıklarsanız, ziyaretçileriniz sitenizde o kadar vakit geçirecek, bu da size fayda sağlayacaktır. Google'dan size ulaşan bir ziyaretçinizin sitenizden hemen çıkmaması, zaman geçirip birkaç sayfayı daha gezmesi Google gözünde oldukça değerli bir kriterdir.
Güncelleme Yapmak Neden Önemli?
Sitenizde ne kadar içerik olursa olsun, Google aslında devamlılığa bakar. Yayın hayatına yeni başlayan bir web sitesi düşünelim. Tüm hizmetlerini tanıtmış, oldukça başarılı içerikler eklemiş olsun. Evet, Google indeksleme yaptıkça bu içerikleri kayda alacaktır. Ancak açılıştan sonra 2 ay içerik eklemediğinizi düşünün, bu durum sitenizin güncelliğini kaybetmesine yol açar. Sitenizin güncelliğini korumak için çok yazı ekleyip sonra tamamen bırakmak yerine kendinize haftalık bir rutin yaratın. Yazılarınızı, paylaşımlarınızı haftalara bölün ve düzenli bir periyodda yayınlayın. Böylelikle Google sitenize her baktığında güncel bir site görecek, sitenizi takip eden ziyaretçilerinizin de güven duygusu artacaktır.
Görsel Kullanımları
Sitenizde kullandığınız görsellerin özgün ve güncel olması da aynı içerik kadar önemli bir konudur. İnternette görsellerde bulduğunuz ya da başka bir sitede gördüğünüz fotoğrafları kullanmayın. Eğer imkanınız varsa ve tabii işiniz de buna uygunsa kendi çektiğiniz fotoğrafları kullanın.
Eğer fotoğraf çekimi yapmak gibi bir imkanınız yoksa da çok pratik çözümlerle özgün fotoğraflar kullanabilirsiniz. İnternet üzerinde çok sayıda ücretsiz fotoğraf indirebileceğiniz web sitesi mevcut. Bunları araştırıp görsellerinizi bu sitelerden seçerek de kullanabilirsiniz. Yine internette bulabileceğiniz online fotoğraf düzenleme programlarıyla çok küçük dokunuşlarla bu fotoğrafları da kişiselleştirebilirsiniz. Bu tarz sitelerden faydalanmanız ziyaretçileriniz açısından bakıldığında da size fayda sağlayacaktır. Her yerde olan, belki boyutu ufak olduğundan görüntüsü dağılmış fotoğraflarla sitenizin nizamını bozacağınıza, yüksek çözünürlüklü fotoğraflarla yazılarınızın da okunma kalitesini arttırabilirsiniz.
Google Analytics, Google Haritalar Kullanmalı mıyım?
Google Analytics, ziyaretçi trafiğinizi takip etmenizi sağlayacak en önemli kaynaktır. Ziyaretçilerinin sitenizi inceleme sayılarını, hangi sayfaların kaç kere incelendiğini, ortalama ne kadar süre sitede kalındığını, nasıl bir bağlantıyla size ulaştığını buradan takip edebilirsiniz. Düzenli takibiniz de sitenizle ilgili olumlu adımlar atmanıza yardımcı olur. Sitenizde en çok gezilen ve incelenen sayfaları görebilir, bu alanlara ağırlık verebilirsiniz. İlgi çektiğini tespit ettiğiniz konulara ağırlık verebilir, bu alanlarda daha çok blog yazısı ve içerik yayınlayabilirsiniz. Böylece ziyaretçilerinizin sitenizde kalma süresini arttırmış olursunuz. Bu çalışmanız da size Google kriterlerinde olumlu dönüşler sağlayacaktır.
Adresinizde hizmet verdiğiniz bir sektörde iseniz, Google Haritalar ve İşletme kaydınızı da muhakkak yapmalısınız. Bu sadece haritada yer işaretlemek için değil, aynı zamanda firmanız hakkında kısa bilgi, çalışma saatleriniz, logonuz, fotoğraflarınız için de güzel bir Google'da yayınlanma fırsatıdır. Yakın bir yerde arama yapan bir kişi düşünün, takip ettiği haritada yerinizi görecek, giriş yaptığı sayfanızdan logonuzu görecek ve bu şekilde firmanıza karşı bir aşinalık oluşturacaktır.
Anlık olarak size geri dönüş yapmasa bile, çalışma saatlerinizi de bu alandan görebilir. Özellikle tatil günlerinde açık bir işletmeyseniz, bu sayfalarınızı güncel tuttuğunuz taktirde Google konumdaki açık yerler arasında bilgilerinizi gösterecektir.
Elbette Google gözünde başarılı bir çalışma yapmak için daha fazla detay dökebiliriz. Ancak site açarken gözünüzde büyüyen ve bize en çok gelen soruları sizler için derledik. Sitenizle ilgili güzel bir çalışma rutini oluşturarak oldukça pratik bir şekilde bu detayları halledebilirsiniz.
Bir an önce web sitenize kavuşmak ve bunları uygulamak isterseniz Clouds Web sitemizi inceleyebilir, tüm sorularınız için her zaman bizlerden destek alabilirsiniz.